HANDELSBETINGELSER
GENERELLE OPLYSNINGER
Eftersom der gælder helt særlige regler for salg af håndkøbslægemidler i Danmark beder vi dig derfor at være opmærksom på dette: Hvis du accepterer vores handels- og forretningsbetingelser, bekræfter du samtidigt, at du ved køb af håndkøbslægemidler og veterinærlægemidler er fyldt 15 år. Hvis du køber produkter som indeholder acetylsalicylsyre, ibuprofen og/eller paracetamol gælder en aldersgrænse på minimum 18 år.
Betaling
Der betales ved bank overførsel: 7780-6364640. Alle priser er inklusiv 25% moms.
Levering
Så snart vi har modtaget betaling af din faktura, levere vi dine produkter efter den valgte leveringsform.
Vi tilbyder følgende leveringsformer:
- Levering til Pakkeshop
- Afhentning på klinikken efter aftale.
- Fri Levering: Du modtager en sms om ca. leveringstidspunkt.
Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet – der efterleveres ikke. CB Organic Beauty bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
Udsolgte vare
Hvis der er udsolgte produkter, kan du kontakte os for info om leverings tid.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos
CB Organic Beauty. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du, har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til [email protected]. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, og bank oplysninger som vi bruger til at tilbage betale. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Udsalgsvarer har ingen fortrydelsesret.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Varer tages kun retur hvis emballagen ikke er brudt og produktet ikke er skadet på nogen måde. Køber betaler selv fragt.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret
Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt for varen til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.
Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling via bank overførsel.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til vores adresse som du finder øverst på denne side. Det er også muligt at returnere varer ved fortrydelse til vores klinik, såfremt faktura er medbragt. Varer købt på tilbud tages ikke retur.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på klinik-brogaard.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
CB Organic Beauty
Møllebyvej 14, Stadil
6980 Tim
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine evt. fragtomkostninger.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores Persondatapolitik for. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, mail: [email protected]
Forbehold og ansvarsfraskrivelse
CB Organic Beauty
tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.